Preguntes Freqüents

PREGUNTES FREQÜENTS PROFESSORS

La finalidad principal de una cátedra es desarrollar actividades de interés general para la comunidad universitaria, ofreciendo al alumnado una formación extra académica.

Les activitats d’interés general són aquelles que beneficien a la comunitat universitària i a l’empresa sense generar resultats propietat d’aquesta última. En el reglament de càtedres es recull un llistat d’activitats subdividisques en activitats de formació, de divulgació i transferència i de difusió.

És recomanable que es diversifiquen les activitats dirigides a la comunitat universitària.

Sempre que es reculla en el conveni de càtedra i no sobrepasse el 50% de la dotació mínima establida en la normativa, es podran recordar activitats de les contemplades en l’article 83 de la LOU. Per a això, el servei corresponent deurà, prèviament a la signatura del conveni, haver supervisat l’activitat.

La càtedra es gestiona a través d’una clau orgànica de la qual depenen claus específiques que s’obrin en funció del recollit en el conveni signat.

La orgánica facilita la apertura de la cátedra y la clave específica es la que se abrirá para cada una de las actividades con tratamiento distinto, dependiendo de la orgánica.

La gestió de les activitats és responsabilitat del director/a de càtedra que pot ser donat suport per l’escola o entitat a la qual està adscrita la càtedra.

La contractació haurà de vindre recollida en el conveni de creació de la càtedra, la duració de la qual mai ha de ser superior al signat en el conveni.

La dotació econòmica destinada a la contractació no haurà de superar el 50% de la dotació de la càtedra.

Es podrà contractar personal administratiu sempre que es reculla en el conveni de creació de la càtedra d’empresa i sota la normativa i revisió del servei de recursos humans de la UPV.

Les càtedres no permeten fer pagaments a personal UPV des del centre de cost destinat a la realització d’activitats d’interés general.

Sempre, d’acord amb la normativa UPV, i destinats a treballs de l’article 83 es podrà realitzar pagaments a personal, conforme a la normativa específica de l’activitat que es realitze.

Sí, segons la normativa d’I+D+i de la UPV, la duració del conveni és la que marca les obertures de clau específica.

De la Clau orgànica de la càtedra dependran les diferents claus específiques que s’òbriguen, sempre que les activitats estiguen recollides en el conveni. Per a formació sota demanda s’obrirà una clau específica 80, per a investigació contractada una clau específica 60.

D’acord amb la normativa, l’aportació econòmica anual ha d’esgotar-se cada anualitat, no obstant això, si quedara algun romanent, aquest passarà al fons de sostenibilitat de la càtedra.

Si, es podran convocar beques de col·laboració des del fons de sostenibilitat però apareixeran com a beques vinculades a activitats d’I+D+i, no com a activitat de la càtedra.

El patrocini des d’una càtedra no és possible realitzar-lo, podrà col·laborar la càtedra en aqueix esdeveniment assumint una despesa.

El conveni ha de recollir les activitats que es vagen a realitzar i que es concretaren en la comissió de seguiment.

No, haurà de realitzar diverses activitats destinades a la comunitat universitària.

PREGUNTES FREQÜENTS EMPRESES

Associar el seu nom a una universitat de prestigi amb compromisos de responsabilitat i reporte cap a la societat.

  • Compartir el coneixement acadèmic i entrar en contacte amb l’entorn innovador, científic‐tècnic.
  • Associar el nom de l’empresa al de la universitat mitjançant una relació qualificada, duradora i de prestigi.
  • Relació amb l’alumnat, amb els professors i investigadors situats en l’avantguarda de la investigació.
  • La realitzant activitats de l’àrea de coneixement i interés de l’empresa i de la universitat conjuntament.

Comunicació i difusió de les activitats, espai en la web de la universitat. Acreditació UPV.

Les quantitats satisfetes o les despeses realitzades tenen la consideració de despeses deduïbles per a determinar la base imposable de l’Impost de Societats de l’entitat col·laboradora, segons l’article 25 de la llei 49/2002, d’entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge.

No. És un conveni de col·laboració empresarial per a activitats d’interés general, regulat en l’article 25 de la Llei 49/2002, d’entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge.

La universitat emet un justificant d’ingrés, no emet un certificat de donacions per a l’agència tributària.

No, per la quantitat aportada per a la realització d’activitats d’interés general no s’emet factura, s’emet justificant d’ingrés.

No està previst en la universitat que l’empresa puga realitzar aportacions en espècie a través de la càtedra d’empresa.

No, l’aportació econòmica que realitza l’empresa per a una càtedra en la UPV ha de ser ingressada íntegrament en la UPV.

PREGUNTES FREQÜENTS COMISSIONS DE SEGUIMENT I ACTES

Les comissions de seguiment, tal com estableix el reglament de càtedres, les convoca el director/a de la càtedra.

És el director/a de la càtedra la que alça les actes de les comissions.

Per a la signatura de les actes és necessari, en la primera comissió de seguiment, incloure un punt en l’ordre del dia que siga nomenament de president i de secretari de la comissió. D’aquesta manera, seran ells els encarregats de la signatura de les actes i s’agilitarà el procés de signatura.

Com diu el reglament de càtedres, s’ha de convocar la comissió de seguiment almenys dues vegades a l’any.

PREGUNTES FREQÜENTS CONVOCATÒRIES

Qualsevol ajuda o premi que atorgue les càtedres ha de formalitzar-se amb convocatòria pública, segons normativa aplicable.

Ha d’enviar-se la convocatòria al *SIE amb una antelació mínima de dos mesos.

Sí, concorde a la llei de transparència.

Ha d’enviar-se al *SIE:

  • Convocatòria emplenada per a la seua signatura per rector.
  • Documentació emplenada per a la seua publicació en el DOGV.
  • Acta i resolució de la convocatòria per a la signatura del rector.

PREGUNTES FREQÜENTS GESTIÓ ECONÒMICA‐ADMINISTRATIVA I SUBVENCIONS

Amb el conveni de càtedra signat i el nomenament del director s’obri la clau específica.

En el cas de conveni amb subvenció, a més del conveni de càtedra signat i el nomenament del director, el director de la càtedra emplena el model de liquidació.

Sí, es pot sempre que s’aporte la sol·licitud obertura ajuda pública anticipada, la resolució del DOGV, BOP o BOE on es concedisca la subvenció, la proposta de signatura de sol·licitud de subvenció i el model de liquidació.

Sí, sempre que el conveni estiga signat per totes dues parts i oberta la clau específica de la càtedra.

Si es tracta d’una subvenció aprovada en els pressupostos de la Generalitat Valenciana o del BOE, es podrà sol·licitar, tramitant-lo amb la documentació especificada en la pregunta 38.

L’obertura de la càtedra es comunica mitjançant correu electrònic, enviat al director de la càtedra. En aquest correu s’indica la numeració d’aquesta clau, que servirà per a identificar-la mentre estiga vigent.

Una vegada hem rebut la comunicació d’obertura de la clau, la incorporació de la dotació econòmica pot tardar uns dies. Si es disposa del justificant de transferència es pot aportar per a agilitar el procés.

Tot dependrà de la vigència que establisca el conveni. Independentment de la data de signatura, s’ha de consultar la data de vigència de les activitats per a poder avançar la realització de les mateixes prèviament a la signatura.

PREGUNTES FREQÜENTS COMUNICACIÓ I XARXES SOCIALS

La UPV fa difusió de les activitats de les càtedres a través dels seus canals de comunicació.

Des de signatura en acte públic de la càtedra, en el moment de la seua creació fins a les diferents activitats que es programen, sempre sol·licitant-lo a l’àrea de comunicació, que publicarà segons els criteris que tinga establits.

Sí, el Vicerectorat posa a la disposició de les càtedres i aules d’empresa les seues xarxes socials per a totes les activitats que requerisquen de difusió. Enviant un correu a noticiascatedras@sie.upv.es

Sí, a la signatura de la càtedra, des del Vicerectorat, juntament amb el *ASIC, es gestiona la creació d’un espai web (microweb) perquè la càtedra puga donar publicitat i difusió de les seues activitats, publique les convocatòries, les reunions de la comissió i tota aquella informació rellevant relacionada amb els objectius de la càtedra.

En finalitzar l’any natural, el Vicerectorat d’Ocupació i Emprenedoria, sol·licita a les càtedres i aules la informació i coordina i publica la memòria d’activitats de les càtedres de la UPV.

Sí, des del Vicerectorat d’Ocupació i Emprenedoria es fa la distribució a totes les empreses i entitats que col·laboren amb el programa de càtedres.

Sí, s’edita tant en paper com en CD. A més, està disponible des del microweb de càtedres d’empresa http://www.upv.es/entidades/CATEMPRE/